BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 8, 2011

Tahap Kepercayaan Anda Sesama Manusia

Assalamualaikum...


Hari ni betul-betul mencabar tahap kesabaran aku. Tapi alhamdulillah ujian ni masih lagi dapat diharungi. :)

Kepercayaan mudah sekali diletak pada wajah yang polos dan nampak baik. Tapi wajah itu juga boleh menikam belakang kita. Adoiii. Sekali kepercayaan itu telah hilang, kita tidak akan mempercayainya lagi.

Aduhaii.. Susahnya rasa nak percaya kat orang walaupun orang tu nampak nice. Aku sendiri pun tak berapa yakin lagi-lagi terhadap kaum berbeza jantina. Hehe. Tambah-tambah selepas tengok apa yang berlaku di sekeliling aku..lagi la aku susah nak percaya pada orang..Eh tercerita pasal aku pulak. Haha. Well, ambil sebagai langkah berjaga-jaga yer.

Sama jer la bila tiba-tiba ada orang mempromosi something..Memang sure la rasa nak pergi dari situ, kan tak percaya pada dorang ni.. Sekali aku pernah kena. Huhu..masih tak dapat lupakan tapi semua yang berlaku ada hikmahnya. :)

So untuk memupuk kepercayaan tu amatlah susah tapi once orang tu dah percaya kat kita jangan cuba atau ada hati nak buat sesuatu yang boleh hilangkan kepercayaannya pada kita. :)


5 comments:

mirz said...

skali xprcye trus xmo prcye kn..ksian org tu,padahal dia pn manusia biasa kn..hehe
sbaik2nye beri la 2nd chance spy dia leh kmbali mengenali dirinya yg sbnrkn..
Ha dh leh prcye blk kt org tu..hehe :)

Miss EZ said...

sbb tu la kepercayaan seseorg ni x leh dibuat main... :)

mirz said...

yup btol3..sekali xprcye sukar tuk kmbliknnye semula.. smge sy jmpa si dia yg boleh sy prcye pdnye sepenuhnya dan dia pun bgitu jua.. :)

Miss EZ said...

insyaALLAH...mudah2an mcm tu la..hrp2 jmpa la yer :)

mirz said...

amin..mdh2n.. sesorg pnh kata pd sy bkn sng nk cri org yg bleh prcye pd kita dan nk jd org yg bleh dipercayai bkn satu keje yg mudah :)