BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 9, 2011

Cinta Si Rama-rama^^

Pada suatu ketika dahulu, ada seekor rama-rama berpindah ke tempat yang lebih banyak makanannya. Seminggu di sana, rama-rama itu meminati seekor pepatung. Namun, rama-rama itu tidak dapat mendekati pepatung tersebut kerana berlainan jenis. Kerana diselubungi perasaan malu, rama-rama itu tidak cuba meluahkan perasaannya. Hari-hari yang dilaluinya hanya digunakan untuk mencari makanan sebanyak-banyaknya.


Tidak lama kemudian, rama-rama itu mendapat peluang untuk mendekati pepatung itu, tetapi tidak juga digunakan untuk merapatkan lagi hubungannya dengan pepatung itu. Mereka hanya berkenalan sekadar teman biasa iaitu teman berlainan jenis.


Rama-rama itu sentiasa mengambil tahu tentang keadaan pepatung itu. Pepatung itu pula tidak sedar bahawa dirinya mempunyai peminat rahsia. Setiap kali rama-rama itu bertembung dengan pepatung yang diminatinya, dirinya cuma berlagak biasa. Jika rama-rama itu tahu di mana pepatung tersebut berada, dia cuba untuk mengelakkan diri dari berjumpa dengan pepatung itu.


Lama-kelamaan rama-rama itu sedar bahawa tidak sepatutnya dirinya meminati kaum yang berlainan jenis. Walaupun begitu, perasaannya untuk meminati pepatung itu tidak dapat dibendung jua.


Akhirnya, rama-rama tersebut mengambil keputusan untuk hidup dengan apa yang ada. Perasaannya pada pepatung itu hanya diletakkan jauh di sudut hatinya tapi masih berharap pepatung itu akan mengetahui perasaannya.

0 comments: